Heerlijke kipsaté binnen een paar minuten op tafel! Echt een goed recept wat mij betreft met zelfgemaakte pindasaus en heerlijke gemarineerde spiesjes die hoog op smaak zijn.
Snijd de kipdijfilet in blokjes van 3x3cm en meng ze met alle ingrediënten voor de marinade goed door elkaar. Zet in de koelkast om zo'n 4 uur te marineren. Rijg de kipdijfilet hierna aan prikkers met 3 of 4 stukjes per stokje.
Meng voor de pindasaus de pindakaas, melk, ketjap, sambal en ketchup in een pannetje. Verwarm op laag vuur en roer goed door tot een gladde saus.
Steek ondertussen de barbecue aan en ga voor een directe verhitting om 220 graden Celsius.
Als deze temperatuur is bereikt mogen de stokjes op het rooster en grillen we deze 3-4 minuten per kant totdat ze mooi bruin zijn.
Serveer de kipsaté hierna direct met wat van de pindasaus, gefrituurde uitjes, schijfjes komkommer en eventueel wat atjar. Eet smakelijk!